Pareiza izpratne par Veselīgu dzīvesveidu

Lielākajā daļā gadījumu, galvenais šķērslis uz veselīgāku dzīvesveidu un labāku izskatu ir dažādi mentāli šķēršļi, kas visu laiku traucē Tev sasniegt vēlamos rezultātus. Lielākā daļa cilvēku šos šķēršļus rada sev paši – pārāk sakāpināti uztverot izlasīto, vai arī vienkārši izmanto un seko kļūdainai un neprecīzai informācijai. Tātad šajā rakstā es centīšos izskaidrot to, kā būtu vēlams uztvert treniņus, veselīgu ēšanu un veselīgu dzīvesveidu kopumā.

Vēlos jau sākumā pateikt to, ka pati, pati svarīgākā lieta ceļā uz Tavu sapņu augumu nav nedz ideālā treniņu programma, nedz unikāla diēta (protams, treniņi un ēšana ir svarīgi), bet gan tas, kā Tu skaties uz to visu. Es tagad nerunāju par tradicionālo “domām ir liels spēks”, bet drīzāk gan par to, ka nevajag izdarīt priekšlaicīgus secinājumus par to, cik viegli vai grūti ir sasniegt savu mērķi.

Liela daļa cilvēku nepareizi uztver jēdzienu “veselīgs un sportisks dzīvesveids”, tāpēc arī daudzi no viņiem izgāžās, nesasniedzot to, ko būtu varējuši sasniegt. Kur tad ir viņu lielākā kļūda?

Viņi uzskata, ka veselīga ēšana un treniņi ir īstermiņa padarīšana, kura beidzas tad, kad Tu sasniedz kaut kādu konkrētu mērķi. Bet tā nav. Uz veselīgu ēšanu un sportošanu ir jāskatās ilgtermiņā – kā uz jaunu dzīvesveidu.

Protams, ka sākumā tas varbūt izklausās nedaudz biedējoši, bet mirkli padomā, kāda būtu Tava dzīve, ja Tu ikdienā ēstu veselīgi un sportotu? Ko tas mainītu? Ko Tu zaudēt? Ko Tu iegūtu? Tad, kad Tu ieraudzīsi pozitīvas izmaiņas savā ķermenī, Tu pat negribēsi vairs skatīties atpakaļ uz veco dzīvesveidu, jo tas Tev dos motivāciju. Visgrūtākais ir sākt un izturēt pirmo posmu.

Parasti ir tā, ka cilvēkam tikko sākot nodarboties ar fitnesu, ir milzīga motivācija, vēlme sevi mainīt utt. Taču liela daļa pieļauj milzīgu kļūdu, kas arī liedz viņiem virzīties uz priekšu – viņi dzen sevi pārāk traki. Iet uz zāli katru dienu vai skrien katru dienu, cenšas ēst veselīgi par visiem 100%, vai daļa pat cenšās maksimāli daudz badoties, sēdēt uz mistiskām dietām utt.

Un šādi darot, lielākai daļai šī motivācija sāk zust pārāk ātri, lai būtu acīmredzamas izmaiņas. Tad arī rodas visas šīs iedomas par sliktiem gēniem, nepareizu treniņu programmu utt. Liela daļa jūtās vīlušies, nelaimīgi un vairs nemaz nemēģina uzsākt dzīvot veselīgi.

Nākamo rindkopu iegaumē kārtīgi un paturi prātā, ja vēlies sasniegt savus mērķus:

Tev nav sevi “jāspīdzina”, lai iegūtu skaistu un atlētisku augumu. Tu vari sasniegt (un noturēt) savu sapņu augumu pakāpeniski, uzlabojot savus paradumus un ēšanas stilu. Tas nenozīmē to, ka visu laiku Tev nāksies trenēties un ēst veselīgi. Tu vari dzīvot savu esošu dzīvi, Tev tikai ir jāizmaina dažas nianses, kuras nebūt nav tik jūtamas, kā Tev šobrīd var šķist.

Ar “veselīgu ēšanu” ir jāsaprot to, kā Tu ēd ikdienā. (našķi šad un tad neko daudz nemainīs, jo svarīgi ir tas, ko Tu dari katru dienu). Arī treniņiem ir jābūt regulāriem. Trenēties 3x nedēļā veselu gadu ir daudz labāk, nekā trenēties 6x nedēļā 1 vai 2 mēnešus.

Tas, kādi mēs esam, ir atkarīgs no tā, ko mēs daram ikdienā. Mēnesi no mēneša un gadu no gada. Un tiklīdz Tu ieraudzīsi pirmās lielās izmaiņas savā ķermenī, Tu nemaz negribēsi apstāties un veselīga ēšana un sports kļūs par Tavu hobiju.

Atceries, ka veselīgs dzīves veids ir jāpiekopj ilgtermiņā. Ja darīsi to šad un tad, ik pa laikam trenēsies un ēdīsi, ik pa laikam neiesi un neēdīsi, tad arī tavs ķermenis būs tāds kaut kāds.

Vidēji, Tu vari zaudēt 0.5-1kg tauku, vai iegūti ~0.25-0.5kg muskuļu vienas nedēļas laikā (sievietēm muskuļu masa aug lēnāk, nekā vīriešiem ~0.1-0.2kg nedēļā). Atceries, ka šie ir tikai vidējie rādītāji – Tu var zaudēt/iegūt mazāk/vairāk, nekā vidējā norma un tas ir tikai normāli. Mums visiem taču ir labi zināms, ka katrs mēs esam atšķirīgi. Vēl ļoti ieteiktu neņemt vērā tikai to, ko rāda svari. Bieži vien tie neatspoguļo lietu patieso būtību.

Piemērs: Lielai daļai zināms, ka 1kg muskuļu ir “kompaktāks” nekā 1kg tauku. Tas nozīmē, ja Tu ēd veselīgi un ej uz trenažieriem, Tev sākumā var augt muskuļu masa, bet paralēli zust arī liekais svars (tauki). Pastāv liela iespēja, ka svari nerādīs nekādas izmaiņas, vai pat rādīs, kas esi palikusi smagāks/a. Nepaļaujies uz svariem, bet seko līdzi tam, ko Tu redzi spogulī vai mērlentā.

Protams, ka 0.5kg vai 1kg nedēļā škiet visai lēni, taču iedomājis to, cik Tu zaudētu gada laikā? 20-45kg tauku. (protams, ka viss atkarīgs no Tava liekā svara utt). Lielākajai daļai cilvēku pietiktu tikai ar 1 gadu, lai tie redzētu to, ko viņi vienmēr ir vēlējušies redzēt. Vai arī 1 gada laikā ir iespējams iegūt ~10kg tīras muskuļu masas. Vai tas nav lieliski? Viena gada laikā Tu vari izskatīties daudz, daudz labāk, nekā jebkad esi iedomājies. Un kā Tu varētu izskatīties pēc 2 vai 3 gadiem?

Ja tiešām vēlies sasniegt skaistu un trenētu augumu, tad uzreiz aizmirsti par visām vieglajām un ātrajām metodēm, kā zaudēt lieko svaru vai iegūt muskuļu masu. Atceries, ka nav nekādu slepeno formulu, uzturvielu, zāļu, jostu, mistisku rinķu utt, kas spētu mūs atbrīvot no liekā svara vai palīdzēt mums uzaudzēt ātri skaistus muskuļus.

Tā visa ir cilvēku krāpšana, izmanojot viņu neziņu. Pat tad, ja to raksta populāri masu mediji vai fitnesa žurnāli. Tā ir sava veida propoganda. Ja Tu gribi rezultātus, nevis tukšus solījumus, tad uzstādi sev mērķi un pacietīgi tiecies pēc tā.

Veidojot šo lapu, mans mērķis ir sniegt cilvēkiem kvalitatīvu un patiesu informāciju apkopotu vienā mājaslapā. Es pats esmu izbaudījis to, kā tas ir lasīt 3 dažādus, pilnīgi atšķirīgus viedokļus par vienu un to pašu tematu. Tas viss cilvēkiem jauc prātu un tādēļ daļa pat nemaz nemēģina kaut ko mainīt.

Atceries, ka sliktie paradumi ir jānomaina pret labajiem (neveselīgs ēdiens pret veselīgu, sēdēšana dīvāna pret treniņu). Bet tas nebūt nenozīmē, ka Tev tagad būs jāizcieš sazin kādas mocības. Veselīgu ēdienu var pagatavot tā, lai tas ir garšīgs. Iesācējam pilnībā pietiek ar 3 treniņiem nedēļā, kur 1 treniņa ilgums ir ~1h. Sanāk, ka nedēļā no 168h, tikai 3h ir jāpavada trenējoties. Redzi, nepavisam nav traki.

Ja tiksi pāri sākuma posmam, drīz Tu sāksi just nelielu pieradumu pie veselīgā dzīves veida. Tu jutīsies nelāgi, ja apēdīsi kaut ko neveselīgu un negribēsi izlaist savu kārtējo treniņu zālē. Tu sapratīsi to, cik patīkami ir trenēties un brīnīsies par to, kā Tu visos šos gadus spēji dzīvot tik neveselīgi. Tas tiešām ir vieglāk, nekā šķiet.

Nākamais raksts: Kā aprēķināt nepieciešamās kalorijas?

DALĪTIES

ATBILDĒT

Please enter your comment!
Please enter your name here