Kā atšķiras sieviešu un vīriešu treniņi?

Lielākā daļa sieviešu noteikti vismaz pāris reižu ir iedomājušas par to, kā sieviešu treniņi atšķirās no vīriešu treniņiem. Un gandrīz ikviena ir dzirdējusi tik ļoti populāro mītu, ka sievietēm ir jāizvairās no kārtīgiem spēka treniņiem, jo tas viņas padarīs “milzīgas” un  “vīrišķīgas”. Šajā rakstā kliedēsim visas neskaidrības, kas attiecās uz sieviešu treniņiem.

Lielākā daļa sieviešu uzskata, ka viņām ir vajadzīgi savādāki treniņi nekā vīriešiem. Sievietes domā, ka trenējoties svaru zālē tāpat kā to dara vīrieši, laika gaitā viņas paliks vīrišķīgas.

Dārgās sievietes, ļaujiet man teikt sekojošo – TAS IR MĪTS.

Skatoties fizioloģiski, vīriešiem un sievietēm ir ļoti daudz kā kopīga. Attiecīgi sievietēm nav nepieciešami daudz savādāki treniņi, lai iegūtu atlētisku augumu. Bet mūs šobrīd interesē atšķirības, precīzāk sakot viena atšķirība. Kāpēc tad sievietes trenējoties nepaliek tik lielas un vīriešķīgas kā vīrieši? Treniņi taču ir līdzīgi…

Viena no būtiskākajām atšķirībām starp abiem dzimumiem ir hormonālā atšķirība. Noteikti ir nācies dzirdēt vārdu testosterons. Vienkārši runājot, testosterons ir hormons, kas veicina proteīnu sintēzi un audu augšanu. Ko tas nozīmē “vienkāršu” cilvēku valodā?

Tas nozīmē, ka testosterons palīdz ātrāk palielināt muskuļu masu un spēku. Liela daļa no jums noteikti nesaprot, kāpēc šobrīd mēs runājam par šo vīrišķo dzimumhormonu. Lieta tāda, ka arī sievietēm ir testosterons.

Kur tad ir atšķirība?

Sievietēm testosterona līmenis ir daudz zemāks nekā vīriešiem. Te neiet runa par pāris procentiem, bet par vairākiem simtiem procentu. Vidēji vīriešiem ir 8-15 reizes vairāk testosterona nekā sievietēm. NĒ, tu nepārlasījies. Tā tiešām ir.

Ko tad tas īsti nozīmē?

Tas nozīmē, ka pat trenējoties ar lieliem svariem gadiem, Tu neizskatīsies pēc vīrieša. Sievietes muskulatūra attīstās krietni lēnāk. Noteikti tagad domā par visām tām bildēm, kurās sievietes izskatās pēc terminatoriem utt. Tās sievietes to dara apzināti un tas ir viņu mērķis. Šobrīd nav svarīgi kā viņas to dara, bet viens ir 1000% droši – parasts uzturs un smagi treniņi bez papildus ķīmijas Tevi nepadarīs pat ne tuvu tādai. Šādi izskatās sievietes, kuras trenējas ar smagiem svariem un ilgtermiņā:

trenini sievietem

sieviesu trenini

Vai kāda no šīm sievietēm izskatās milzīga un vīrišķīga? Man arī liekas, ka nē. :)

Tātad atceries, ka nevajag bīties no hantelēm, kuras ir smagākas par 5kg vai svaru stieņa uz kura ir vairāk nekā 30kg. Lai arī cik smagi Tu trenētos, Tu nekļūsi vīrišķīga.

Tipisks sieviešu treniņš

Lielākajam vairumam sieviešu, viņuprāt, ideāls treniņš sastāv no 30-60min ilga kardio un varbūt dažiem izolācijas vingrinājumiem ar viegliem svariem. Diemžēl tas nav tas labākais treniņu režīms, ja Tavs mērķis ir tvirts un sportisks augums.

Nepārproti mani, kardio treniņi ir nepieciešami un tas ir super, ja Tu tos dari, bet ja Tavs mērķis ir tvirts augums, spēka treniņiem ir jābūt primārajiem. Bieži tās sievietes, kuras iet uz svaru zāli regulāri cilā vieglus svarus neskaitāmas reizes, kas arī nav ieteicams.

Ideālā variantā ir cilāt svarus 6-12 reizes, tā lai pie pēdējām 2 vai 3 reizēm konkrēto svaru ir grūti vai pat neiespējami pacelt. Un kopā vienu vingroju būtu ieteicams atkārtot 3-4 piegājienos.

Noderīgi: Gatavs treniņu programmas paraugs sievietēm.

Ceļš uz izaugsmi

Tātad tu gribi mainīt sevi un savu augumu? Pirmā lieta, ar ko jāsāk ir uztvere. Tev ir jāmaina savs skatījums par treniņiem svaru zālē. Apzinies un aprodi ar domu, ka Tev ir jāstrādā ar smagiem svariem, ja Tu vēlies iegūt atlētisku un tvirtu augumu. Tas nebūs ātri, bet ja neapstāsies, Tu to sasniegsi. Protams, bez treniņiem tik pat svarīgs ir arī kārtīgs uzturs.

Noderīgi: Uzturs sievietēm, kuras vēlas tikt vaļā no liekā svara

Noderīgi: Uzturs sievētēm ar minimālu lieko svaru tvirtāka auguma iegūšanai

Arī tad, ja šobrīd Tavs mērķis ir svara zaudēšana, treniņi svaru zālē ir ļoti, ļoti ieteicami. Ideālā variantā būtu trenēties 3x nedēļā svaru zālē un 2-3x nedēļā taisīt kardio. Ja tomēr nav tik daudz laika/vēlēšanās trenēties, galvenais būtu sakārtot savu uzturu un apmeklēt trenažieru zāli.

Ar ko sākt?

Pirmā lieta ar ko vajadzētu sākt ir uztura sakārtošana. Ir grūti pateikt, kurš ir svarīgāks ceļā uz sportisku augumu – uzturs vai treniņi. Lai nu kā, kaut vai bez 1 no šiem Tu nevarēsi sasniegt neko īpašu. Tu vari ēst super pareizi, bet bez pareiziem treniņiem Tu nekļūsti atlētiska. Tu vari trenēties kā Olimpiskais čempions, bet bez pareiza uztura Tavi rezultāti būs minimāli. Iesaku izlasīt zemāk esošu rakstu. Tas dos dziļāku ieskatu veselīga uztura nozīmē.

Noderīgi: Veselīga uztura nozīme.

Tad, kad esi apradusi ar veselīgu uzturu un esi bijusi jau uz pāris treniņiem, Tev vajadzētu izvēlēties treniņu programu un sākt apmeklēt svaru zāli regulāri. Ja gribi rezultātus, Tev nāksies ēst pareizi un kārtīgi trenēties ilgtermiņā un konstanti (Tu nevari cerētu uz rezultātiem un regulāri izlaist treniņus).

Gandrīz katrā zālē ir treneri/es, kuriem/ām vari prasīt palīdzību, ja kaut kas nav skaidrs. Sākumā pietiek ar 3 treniņiem nedēļā. Nav vajadzības sevi pārslogot un nodzīt, jo ķermenim ir nepieciešama arī atpūta no treniņiem, kā arī Tev mentāli ir jāpierod pie trenēšanās.

Noderīgi: Gatavs treniņu programmas paraugs sievietēm.

Atceries, ka nav tādas ideālās treniņu programmas, kura būtu labāka par citām. Izmanto augstāk norādīto programmu kā piemēru un sākuma punktu. Ar laiku varēsi iekļaut/izņemt ārā vingrinājumus, kuri patīk/nepatīk.

Kopsavilkums

Tad kā īsti ir – vai sievietēm un vīriešiem ir jātrenējas savādāk? Neidziļinoties sīkumos atbilde ir nē. Abiem dzimumiem ir nepieciešams sabalansēts uzturs un smagi spēka treniņi, lai iegūtu atlētisku un sportisku ķermeni. Ceru, ka šis raksts beidzot kliedēja visu neskaidrību, kas bija radusies sakarā ar sieviešu treniņiem. Ja uzskati, ka raksts bija noderīgs, tad palīdzi arī savām draudzenēm kliedēt šaubas, un nošēro šo rakstu :)

DALĪTIES

ATBILDĒT

Please enter your comment!
Please enter your name here