Kuri ir efektīvākie kardio trenažieri?

Ļoti izplatīts jautājums iesācēju vidū. Kurš kardio trenažieris ir vislabākais? Kurš sadedzina visvairāk kaloriju? Šo jautājumu cilvēki uzdod nemitīgi. Tieši šī iemesla dēļ nolēmu uzrakstīt šo rakstu, lai salīdzinātu populārākos kardio trenažierus un to efektivitāti. Katrs no zemāk minētajiem trenažieriem ir sastopams gandrīz jebkurā trenažieru zālē.

Velo trenažieri

Minoties tiek nodarbināti kāju muskuļi, kas lieliski stimulē kaloriju dedzināšanu. Riteņbraukšana un velo trenežieri ir lielisks veids kā “dedzināt” liekās kalorijas. Ir ļoti grūti precīzi noteikt, cik kalorijas var sadedzināt stundas laikā uz velo trenažiera. To ietekmē daudzi faktori (Tavs augums, svars utt).

Taču viens no vissvarīgākajiem faktoriem ir treniņa intensitāte. Ir taču atšķirība, vai Tu stundu minies “svētdienas” ritmā, knapi iespringstot, vai arī treniņa temps ir tik milzīgs, ka knapi vari paelpot pēc tā.

Ja tomēr ļoti gribās kādu skaitli, tad orientējoši tās varētu būt 400-600 kalorijas stundā. Līdz ar to velo trenažieris ierindojas kā viens no labākajiem trenažieriem kaloriju dedzināšanai.

Kā sadedzināt pēc iespējas vairāk kaloriju izmantojot velo trenažieri?

Mūžsenā problēma – nepietiekama atdeve. Liela daļa cilvēku vēlas rezultātus, taču nevēlas ieguldīt smagu darbu. Attiecīgi runājot par velo trenažieriem, cilvēki ļoti bieži izvēlas nepietiekamu pretestību un tempu. Ja gribi iegūt maksimālu rezultātu no treniņiem, tad vēlams ir turēt tempu un pretestību pietiekami augstā līmenī – treniņam ir jābūt salīdzinoši grūtam, nevis vieglam un patīkamam.

Kādu velo trenažieri izvēlēties?

Ir divu veidu velo trenažieri upright (klasikais) un recumbent (uz kura var krietni ērtāk apsēsties). Viena no galvenajām atšķirībām ir slodzes izdalījums. Lietojot recumbent tipa trenažieri samazinās slodze uz muguras lejasdaļu, kaklu un elkoņiem.

Recumbent ir labs variants tiem, kuriem klasiskais velo trenažieris sagādā sāpes iepriekš minētajās ķermeņa daļās. Pašsaprotami, ka šie muskuļi vairs nesaņems tik lielu slodzi, līdz ar to tiek sadedzināts mazāks daudzums kaloriju.

velo trenažieri

Skrejceliņš (treadmill)

Skriešana ir viens no populārākajiem un efektīvākajiem kardio veidiem. Kā jau vienmēr, precīzs kaloriju patēriņš skrienot ir atkarīgs no indivīda. Taču vidēji ar skriešanu stundas laikā ir iespējams sadedzināt ~400-600 kalorijas.

Noteikti ir nācies arī redzēt daudzus cilvēkus, kuri uz skrejceliņa vienkārši soļo. JaTu domā, ka tas ir bezjēdzīgi, tad Tu kļūdies. Arī šķietami vienkārša soļošana dedzina kalorijas. Attiecīgi šāda soļošana vidēji sadedzina 250-500 kalorijas stundā (atkal tas ir ļoti atkarīgs no tempa un “pretestības” – vai Tu “kāp” kalnā, vai “ej” pa līdzenu segumu).

Protams, soļošana nav visefektīvākais veids, kā dedzināt kalorijas, jo intensitāte ir visai zema. Soļošana ir īpaši piemērota cilvēkiem ar lielu lieko svaru vai gadījumos, ja intensīvāku kardio nevar veikt (traumas utt). Soļošana būs gana laba arī gadījumos, ja citi kardio veidi Tev īpaši nepatīk un esi gana slinks/a. Soļot ir samērā viegli, jo slodze ir mazāka, kā arī Tu ļoti viegli vari skatīties seriālu/filmu, kamēr soļo. Skriešanas/sološanas laikā būtu ieteicams neatbalstīties un neturēties pie trenažiera, jo tas padara treniņu vieglāku un samazina kalorija patēriņu.

skrejceliņš

Eliptiskie trenažieri

Eliptiskie trenažieri ir visai iecienīti sieviešu vidū. Lietojot eliptisko trenažieri divas visbiežāk sastopamās kļūdas ir:

  1. Pārlieku liela balstīšanās uz paša trenažiera
  2. Nepiemērota pretestība (līdzīgi kā ar iepriekš aprakstīto velo trenažieri)

Īsumā sakot – pēc iespējas mazāk būtu jācenšas balstīties pie trenažiera un jāliek sev pasvīst, izmantojot atbilstošu pretestību. Ar šo trenažieri vidēji stundā var sadedzināt ~450-600 kalorijas.

Papildinot iepriekš rakstīto – ir svarīgi izvēlēt tādu pretestību, kas neļaus trenažierim izdarīt daļu darba Tavā vietā. Ja Tu nejūti slodzi, izpildot vingrinājumu, tad zini vienu – pretestība ir pārāk maza.

eliptiskie trenežieri

Airēšanās trenažieris (Rowing machine)

Vai meklē jaunu un intensīvu kardio trenežieri? Gribi nodarbināt arī ķermeņa augšdaļu, ne tikai apakšdaļu? Ja tā, tad es iesaku pamēģināt airēšanās trenažieri. Šis trenažieris lieliski nodarbina visu ķermeni.

Ar airēšanās trenažieri ir iespējams sadedzināt ~500-800 kalorijām stundā. Izklausās ideāli, vai ne? Manuprāt, viena no airēšanās trenažiera ēnas pusēm ir tāda, ka tas var ātri apnikt.

Ja Tev tiešām nav vēlēšanās monotoni airēties veselu stundu, vari uztaisīt sev HIIT treniņu ar šo trenažieri. Piemēram, 150m airēties ar augstu pretestību, tad 100 metrus vieglākā režīmā. Un tā vairākas reizes.

airēšanas trenažieri

Stairmaster trenažieri

Interesants trenažieris, kas simulē kāpšanu pa trepēm. Šāda kustība stimulē ikrus, muguru, dibenu un citas, mazākas muskuļu grupas. Kaloriju dedzināšanas ziņā šis nav tas efektīvākais trenažieris, jo ar to ir grūti sadedzināt vairāk par ~500kcal stundā.

Ja gribi lietot šo trenažieri, taču slodze ir pārāk maza, vari pamēģināt paņemt rokas vieglas hanteles un tad “pakāpelēt”. Noteikti, ka šoreiz tas vairs nebūs tik viegli.

stairmaster

Kā sadedzināt pēc iespējas vairāk kaloriju?

Protams, ka bez šajā rakstā apskatītajiem kardio trenažieriem pastāv arī daudzi citi rīki. Arī bez šo un citu trenažieru palīdzības Tu vari uztaisīt efektīvu kardio. Lēcieni, izklupieni – jebkas, kas ir gana intensīvs un rada slodzi. Vairāk par kardio treniņiem vari izlasīt šeit.

Nav svarīgi, kuru trenažieri vai kardio veidu izvēlies Tu. Galvenais, lai Tu to dari gana intensīvi un regulāri. Kas strādā vienam, nestrādā otram. Ja ilgāku laiku dari vienveidīgu kardio (visu laiku tikai skrien, vai tikai brauc ar velo) un jūti, ka ķermenis pie tā ir pieradis, droši pamēģini kaut ko jaunu. Galvenais ir sportot regulāri un nepadoties.

DALĪTIES

ATBILDĒT

Please enter your comment!
Please enter your name here